5 Maddede Instagram Alışveriş Özelliği Nedir? Ne Değildir?

Twitter’a Sesli Tweet Güncellemesi
Haziran 18, 2020

Instagram’dan alışveriş özelliği, test edilmeye başlandığından beri sosyal medyanın en önemli gündemlerinden birini oluşturuyor. Bir yıldır test edilmekte olan özellik tüm dünyaya açılmaya başladı, ancak hala bazı şartları bulunmakta ve bazı özellikler test edilmeye devam edilmekte. Peki büyük oranda kullanıma açılan Instagram’dan alışveriş özelliği nedir? Ne değildir? Duyurulmuş olan hangi yeni özellikler yolda? Sizin için 5 maddede özetliyoruz.

Instagram’dan Alışveriş Nedir?

Instagramdan alışveriş özelliğinin amacı, sosyal ağ olan Instagram’ın e-ticaret’teki konumunu da güçlendirmek. Instagram’ın verilerine göre alışveriş meraklıları, ürün keşfederken %70 oranında Instagram’ı kullanıyorlar. Bu özellik sayesinde ise artık ürün kataloglarına da Instagram üzerinden kolayca ulaşabilecek, hatta Instagram’dan çıkmadan ödemelerini yapıp, alışverişlerini kolayca tamamlayabilecekler. Ancak ödemeyi Instagram üzerinden gerçekleştirme özelliği şuan hala test aşamasında ve bu nedenle sadece ABD’de kullanılabiliyor.

Instagram’dan Alışveriş Özelliğini Kimler Kullanabilir?

Instagram’dan alışveriş özelliği tüm dünyada kullanılmaya başlandı ancak hala kısmi açık olduğunu da hatırlatmak gerek. Kısmen kullanılması şu anlama geliyor, Ülkemizde Adidas, Zara gibi bazı markalar alışveriş özelliğini neredeyse bir yıldır kullanmaktaydı. Buna ek olarak eğer Trendyol gibi Facebook’un anlaşmalı olduğu e-ticaret sitelerine yönlendirmede bulunabiliyorsanız bu özelliği siz de aktif hale getirebilirsiniz.

Test aşamasının bir özelliği de Alışveriş özelliğinin kullanıcılara rastgele dağıtılmış olması. Yani ürünleriniz anlaşmalı bir e-ticaret platformunda olmasa bile bu özellik sizde tesadüfen aktif halde olabilir.

Instagram’dan Alışveriş Özelliği Nasıl Kurulur?

Bunun için öncelikle Instagram sayfanızı işletme hesabına geçirmeli ve Facebook ile Instagram sayfalarınızı birbirine bağlamalısınız. Sonrasında ise sayfanızı Business Manager üzerinden yönetmeye başlamanız gerekiyor. Facebook Business Manager, ürünlerinizi sergileme ve bir ürün kataloğu oluşturma özelliği sağlıyor.

Ürün kataloğunuzu farklı şekillerde yükeleyebilme seçeneğine sahipsiniz.

Eğer 50’den az ürününüz varsa, görselleri tek tek yükleyerek kataloğunuzu manuel bir şekilde oluşturabilirsiniz. Ancak ürün skalanız 50’nin üzerinde ve sürekli güncelleniyorsa ürünlerinizi bir veri akışı halinde (Excel vb.) yüklemeniz öneriliyor.

Üçüncü seçenek olarak ise Facebook pikselini kullanarak, ürünlerinizi e-ticaret sitenizden, Facebook ürün kataloğunuza aktarabilirsiniz.

Instagram Alışverişi ile Sosyal Medya Reklamları

Web sitenizi veya Facebook sayfanızı son 365 günde ziyaret eden kullanıcıları ”özel hedef kitle” olarak tanımlayabildiğiniz gibi artık Instagram Alışveriş özelliğini kullanan, kataloğunuzu gezen veya kataloğunuzdan alışveriş yapan kullanıcıları da sosyal medya reklamlarınızda hedef kitleniz olarak tanımlayabileceksiniz. Sosyal medya reklamlarındaki ”özel hedef kitle” bölümüne ”ınstagram alışverişi’ sekmesi ekleniyor.

Hangi Yeni Özellikler Test Ediliyor?

Instagram, e-ticaret özellikleri ile ilgili öyle yenilikleri test etmeye başladı ki, neredeyse kısmen kullanmakta olduğumuz Instagram alışveriş özelliği bile eskiyecek diyebiliriz. 🙂

Peki alışveriş tutkunları için Instagram başka hangi kolaylıklar sunacak? Bunlardan biri, ”Instagram Shop” alanı. Bu alana yeni ”keşfet” de diyebiliriz. Nasıl ki keşfet bölümü takip ettiklerinize ve önceki beğenilerinize göre beğenebileceğiniz ürünleri karşınıza çıkarıyorsa, Instagram Shop sekmesinde de beğenebileceğiniz ürün katalogları özel olarak karşınıza çıkıyor olacak.

Yeni özellikler bununla da sınırlı değil, Instagram ABD’de ”Canlı yayında satış” özelliğini test ediyor. Bu özellik ile canlı yayın esnasında yayını açan kişinin üzerindeki kıyafete tıkladığınızda ürünün markasını ve fiyatını görebilecek, hatta canlı yayın esnasında ürünü satın alabileceksiniz. Instagram üzerinden alışverişinizi tamamlamak için tek yapmanız gereken ise, kredi kartınızı Instagram’a tanımlamış olmak.

Özetle, Instagram sosyal ağ özelliği ile sınırlı kalmayıp kullanıcıların alışveriş tutkusuna da bir çözüm getirmeyi ve e-ticaretteki konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor. Bu sayede markalar da e-ticaret sitesine gereksinim duymadan ürün satışlarını Instagram ve Facebook üzerinden kolayca gerçekleştirebilecekler. Yazımızı sonlandırırken, bir sonraki aşamada satışların Instagram ve Facebook ile de sınırlı kalmayıp Whatsapp yönlendirmesiyle de tamamlanabilmesinin test edilmekte olduğu bilgisini de ekleyelim.