Eylül Ayında Yaşanan Dijital Gelişmeler

İnsanların Video İzleme Alışkanlıkları Değişiyor
Eylül 25, 2020
Twitter’dan ”İçeriği Oku” Uyarısı
Kasım 6, 2020

Dijital serüven anlamında hareketli bir ayı geride bıraktık. Eylül ayında yaşanan en önemli dijital gelişmeleri derledik. Geride bıraktığımız ayda yaşanan gelişmelere doğru küçük bir yolculuğa çıkalım.

Google, Reklamlardan Ekstra Ücret Alacak

Google, Türkiye de dahil olmak üzere 3 ülkede yayınlanan reklamlardan ekstra ücret almaya başlayacak. 1 Kasım 2020’den itibaren geçerli olacak kararı kapsayan diğer ülkeler ise Birleşik Krallık ve Avusturya.

Google, bu uygulama ile Türkiye’de kesilen fatura ve ekstrelere %5 Yasal İşletim Maliyetini de ekledi. Bu maliyetin eklenme sebebi olarak ise Türkiye’deki yasal düzenlemelere uymanın getirdiği maliyet gösterildi.

Amazon Prime Türkiye Açıldı

Amazon Prime, bedava ve hızlı kargo, dizi ve fim izleme servisleri ile Türkiye’ye de açıldı. İlk ay ücretsiz deneme süresinden sonra aylık abonelik ücreti ise 7,90 TL oldu. Amazon Prime ile aynı Netflix’te olduğu gibi hem original hem de başka yayıncıların içerikleri aylık abonelikle izlenebilecek.

TikTok’un ABD’de Yasaklanması Ertelendi

Son dönemde popülerliğini artıran sosyal medya platformu TikTok’un ABD’de yasaklanması TikTok’un ABD Hükümeti’ne açtığı dava kapsamında federal yargıç tarafından askıya alındı. Dava sonuçlanmadan yasak kararı uygulanmayacak.

Messenger ile Instagram Mesajları Resmi Olarak Birleşti

Geçtiğimiz haftalarda Facebook’un KOBİler için tasarladığı Facebook Business Suite isimli yeni uygulaması hayata geçirildi. Böylece uygulamalar arası geçişte herhangi bir pürüz yaşanmayacak ve her iki platformdaki bağlantılarınız ile iletişiminizi hızlı bir şekilde sürdürebileceksiniz.

Wikipedia Tasarımını Yeniledi

Wikipedia, 10 yıldan sonra ilk kez tasarımını yeniledi. Wikipedia’nın yeni tasarımı 2021 sonunda yayınlanacak. Yeni tasarımda logonun konumu değişecek ve arama odağında da birtakım yenilikler olacak.