Pandemi Sürecinde: Dijitalde Ne Gelişmeler Yaşandı?

Instagram’dan ”Küçük Destek” Ne Demek? Nasıl Kullanılıyor?
Mayıs 12, 2020
Twitter’a Yorumları Kapatma Seçeneği Geldi
Mayıs 21, 2020

Koronavirüs salgını sürecinde dijital dünyada birçok gelişme yaşandı. 2020 İlkbahar’ında tarihe geçen dijital gelişmeleri sizin için bir araya getirdik.

Pandemi nedeniyle 2020 Mart ayından itibaren Dünya ile birlikte ülkemizde yeni bir süreçten geçiyor. Sosyal medya plarformları bu süreç için özel önlemler alırken, kullanıcıların da tüketim alışkanlıklarında değişimler gözlendi. Hem sosyal hem de iş yaşamımızı evlerimizde yeniden organize ettiğimiz bu süreçte, dijital dünyada hangi gelişmeler yaşandı birlikte inceleyelim.

Mağaza Trafiği Reklam Modeli Bir Süreliğine Erişime Kapandı

Facebook, Mart ayının son haftasında ‘’Mağaza Trafiği’’ reklam modelini kapattı.

Adından da anlaşılacağı üzerine mağaza adresine müşteri çekme amacı ile verilen bu reklam modeli, ‘’Evde kal’’ uyarıları ile örtüşmediği için Facebook, bu modelin kullanımını iptal ederek duyarlı bir davranış sergiledi ve kullanıcılarına önemli bir mesaj verdi.

Whatsapp Kullanımı %40 Oranında Arttı

Soyal hayatımızı evlerimizde yeniden inşaa ettiğimiz bu süreçte, Whatsapp kullanımı hem sosyalleşme hem de home office aracı olarak Whatsapp kullanımı Mart sonu itibari ile %40 oranında arttı.

Ne aldık? Ne almadık?

Bu süreçte internet alışverişleri artış gösterirken, alışveriş alışkanlıklarımız ise biraz değişime uğradı. Pandemi sürecinde kuru oyun, puzzle ve kitap satışları artarken; teknoloji ürünleri ve giyim satışlarında ise düşüş yaşandı.

Teknoloji ürünlerinde genel düşüş gözlense de pek çok şirketin evden çalışmaya başlaması ile birlikte mouse, klave ve monitör siparişlerinde ise artış gözlendi. Tatil planları ve pek çok büyük etkinlik iptal edildiği için (fuarlar, konserler, festivaller) ise kamera satışlarında ciddi düşüş yaşandı.

Ajanslarda Böyle Şeyler de Oluyor!

ABD’de bir ajans, salgın nedeni ile işten çıkarma ve işe alım yapacak olan iki firma ile çalıştıkları için süreçlerinden haberdardı. Ajans harekete geçerek bu iki firma arasında bir İK süreci başlattı ve 400 kişinin Koronavirüs salgını nedeniyle işsiz kalmasını önledi.

Facebook, ‘’Massenger Rooms’’u hayata geçirdi!

Pandemi nedeni ile video görüşmelerine olan talebin artması ile birlikte Messenger özelliğini masaüstüne getiren Facebook, aynı zamanda ‘’Messenger Rooms’’ özelliğini de hayata geçirdi. Messenger Rooms, 50 kişiye kadar katılma izni veriyor ve kullanıcıları süre kısıtlamasına tabii tutmuyor.

Netflix, 16 Milyon Yeni Kullanıcı Kazandı

Dijital yayın platformu Netflix, Koronavirüs salgını sürecinde 16 milyon yeni kullanıcı kazandı. Şirketin pandemi öncesinde de 3 aylık büyüme tahminleri vardı ancak, pandemi sonrası beklenen rakamların 2 katından fazla bir artış gözlendi. Hatta Netflix’in 13 yıllık yayın yarihindeki en yüksek 3 aylık kazanç bu süreçte elde edildiği gözlenmiş durumda. Netflix, 2020 ilkbaharında dünya genelinde 183 kullanıcıya ulaşmış bulunmakta. Platformi Haziran ayında son bulacak 2. çeyrek için de 7,5 milyon yeni kullanıcı bekliyor.

Instagram’dan ”Küçük Destek”

Instagram, Koronavirüs salgını sebebi ile zarar gören küçük işletmeleri desteklemek için bir bölüm öne çıkarttı. ”Küçük Destek” çıkartması ile paylaştığınız hikayeniz bu alanda öne çıkartılıyor ve işletmenizi daha fazla kişinin görmesini sağlayabiliyorsunuz.