Sektöre Göre Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

5 Maddede Instagram Alışveriş Özelliği Nedir? Ne Değildir?
Temmuz 22, 2020
Podcast Yayınları Hakkında Her Şey
Eylül 7, 2020

Sosyal medya ağları bugün neredeyse hepimizin içlerinden en az bir tanesini kullanmakta olduğumuz platformlar. Başlangıçta sosyalleşmek amacı ile kullanılan sosyal medya ağları kısa sürede o kadar çok zaman geçirdiğimiz mecralar haline geldi ki, markalar için de potansiyel müşterilerinin içinde yer aldığı önemli bir pazar oluşmuş oldu.

Bugün, bir çoğumuz sosyal medya kullanıyor olsak da, kullanıcılar genel olarak sosyal medya yönetimi yapan kesim değil, ‘potansiyel müşteri’ olarak görülen pazar kısmının içerisindedir aslında. Çünkü kişiler sosyal medya hesaplarını kendilerinden hareketle kişisel bakış açılarıyla kullanırlar ve sosyal medyalarında paylaşacakları postları önceden planlamazlar. Etkileyici bir manzara gördüğümüzde, güzel bir kare yakaladığımızda ya da komik bir videoya denk geldiğimizde üzerinde hesaplamalar yapmadan paylaşırız.

Kişisel Hesap Yönetimi ile Kurumsal Sayfa Yönetiminin Farkı Ne?

Ancak bir marka hesabını yönetirken, iş göründüğünden daha karmaşık olabilmektedir. Etkili bir sosyal medya yönetimi yapabilmek için hedef kitlenizi tanımalı ve kitlenize seslenirken markanızın kurumsal kimliğinden uzaklaşmamalısınız. Yani bir marka hesabını yönetirken kişisel bir gözle bakılmamalı, markanın kimliği üzerinden yola çıkılmamalıdır. Markanın dili ile sizin diliniz her zaman uymayabilir. Ayrıca hedef kitlenizin hangi gün ve saat diliminde daha aktif olduğunu da bilmeli ve paylaşım tarihlerini ona göre ayarlamalısınız.

Kişisel hesabımızda çok fazla manzara fotoğrafı üst üste geldi veya üst üste çok fazla paylaşım yaptım gibi hesaplamalar yapmayız. Ancak bir marka hesabını yönetirken, neleri paylaşacağımız en az bir ay öncesinden ön görülebilir olmalıdır. Tüm bu planlamaya ek olarak sosyal medya yaşayan bir mecra olduğu için günlük ve haftalık güncellemelere de açık olunmalı ve bu gibi gelişmeler için her zaman hazır olunmalıdır. Yani kişisel değil de kurumsal bir sosyal medya planlaması ve yönetimi daha fazla zaman ister. Bilinçli adımlara dayanarak yola çıkıldığı için hedef kitlenizin nabzını yakalamakta daha etkilidir.

Sosyal Medya Yönetimi Tek Tip Değildir

Her kurumsal sosyal medya yönetimi aynı değildir. Sektöre göre farklılık göstermelidir. Bir restoranın sosyal medya yönetim planı ile bir butik sayfasının yönetimi aynı olmayacağı gibi, İnşaat sektörü ile sanayi sektörüne ait sosyal medya hesaplarının yönetimi de farklı olacaktır. Eğer firmanın reklam bütçesi bulunuyorsa, aynı şekilde bir İnşaat firmasının sosyal medya reklam yönetimi ile diğer sektörlerinki farklılık gösterecektir. (Örneğin; İnşaat sektörü için Trafik veya Potansiyel Müşteri Bulma reklam modelleri tercih edilirken, bir butik için Erişim ve en önemlisi Dönüşüm reklam modelleri daha etkili olacaktır.)

Butik ve restoranlar, daha geniş bir ilgi alanı ve kitleye hitap ettikleri için paylaşım dillerinde genele hitap etmeyi başarabilmeli bu nedenle de sosyal medya kullanıcılarının ilgi alanlarına da ayak uydurabilen paylaşım konsepti belirlemelidir. Ancak proje bazlı tanıtım yapan sektörlerin ise kendi yapılarından ve kurumsal çizgilerinden çok uzaklaşmamaları gerekir. Çünkü takipçilerinin ilgi odağı bellidir ve daha sınırlıdır. Bu sektörler, güncelliği yakalamak için sektörel ancak farklı içerik konseptlerine başvurabilirler. Çünkü sosyal medya kullanıcılarına sektörünüz ile ilgili yararlı bilgiler ve pratik öneriler sunabiliyorsanız kalıcı takipçiler kazanırsınız.

Yeniliklere Ayak Uydurabilmenin Önemi

Sosyal medya bize devamlı aynı şeyleri sunuyor olsa, kullanıcı sayısını bu kadar artıramazdı. Hepimiz birer sosyal medya kullanıcısı olarak çok iyi biliyoruz ki bu mecralar neredeyse her yıl yeni olan pek çok özellik ile karşımıza çıkıyorlar. Kişisel bir kullanımda ilginizi çekmeyen özellikleri dikkate almayabilirsiniz, hatta o özelliği kullanırken hata da yapabilirsiniz. Ancak kurumsal bir sayfa yönetiminde buna yer yoktur. Hangi kurallara uymazsanız sayfanızın kısıtlama alacağını bilmelisiniz.

Yeni özellikleri ve kuralları takip ediyor olup, bu yenilikleri sosyal medya hesabınıza nasıl entegre edeceğinizi planlamalısınız. Örneğin bir butik sayfası yönetiyorsanız Instagram’ın katalog oluşturma özelliğini nasıl kullanacağınızı da takip ediyor olmalısınız. Instagram’ın e-ticaret üzerine yeniliklerinden haberdar olmak için ”5 Maddede Instagram Alışverişi Özelliği Nedir? Ne Değildir?” adlı blog yazımızı buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.