Dijitalde 2020’nin Enleri Neler Oldu?

Kasım Ayı Sosyal Medya Gelişmeleri
Kasım 30, 2020
Yılın Reklamvereni Amazon Oldu
Aralık 29, 2020

Yılın son ayını da arkamızda bırakmak üzereyiz, yeni yıla bir hafta gibi az bir zaman kalmışken bütün bir yıl dijitalde hangi gelişmeler yaşanmış, tüketici tercihleri ne yönde değişmiş bir göz atalım.

  • Tiktok, 2020’nin en çok indirilen uygulaması oldu.
  • Alışveriş deneyiminde, mobil kullanım masaüstü kullanımı ciddi bir oranda geride bıraktı. Tüketicilerin yalnızca %28’i masaüstü alışverişi tercih ediyor.
  • Küçük işletmeleri desteklemeye yönelik kampanyalar 2020 senesinde Pandemi nedeniyle iki kat oranla arttı.
  • Bu yıl Instagram tarafından oluşturulan ”Küçük İşletmelere Destek” etiketiyle 47 milyondan fazla Instagram hikayesi paylaşıldı.
  • ”Dijital Televizyon” deneyimi, 2020 yılında geçtiğimiz yıla göre 1,6 kat arttı.
  • ”Gözünden yaş akarak gülen surat” 2020 yılında dünya çapında en çok kullanılan emoji oldu.
  • Araştırmalara göre 6 saniyelik bir reklam satın alma niyetini %5 oranında , 15 saniyelik bir reklam ise arama niyetini %5 artırabilir. Daha kısa reklamlar önemli ikna metriklerine yol açmaktadır.
  • Son iki yılda, alışveriş uygulamalarında satın alma oranı %149 arttı.
  • Bu yıl salgın, mobil cihaz kullanımını günde 4 saat 20 dakikaya çıkarttı.