GRAFİK TASARIMDA YAZI FONTU SEÇİLİRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

PANTONE’DEN 2022 İÇİN YEPYENİ BİR RENK: VERİ PERİ
Aralık 30, 2021
GÜNCEL LINKEDIN ALGORİTMASI NASIL ÇALIŞIR?
Mart 25, 2022

Grafik Tasarımı, birkaç temel bölümden oluşur ve bunlardan en önemlilerinden biri de logo ya da tasarımda kullanılacak olan yazıdır. Yazının fontundan rengine, hatta yazı tipi boyutuna kadar birçok kriter tasarımın belirleyicilerinden biri olabilmektedir. Kullanılacak yazı fontu, tasarımın aslında karakterini oluşturacak, hatta var olan tasarımı tamamen değiştirebilecek niteliktedir. Örneğin bir kurumsal bir iş için hazırlanacak bir tasarımda fazla dinamik ve renkli bir font kullanmak, tasarımın ya da kullanım amacının doğasını bozarak uyumsuzluk yaratabilir. Ya da bir afiş tasarımında vurgulanmak istenen duyurunun yazı fontu boyutu küçük olduğunda ulaşılmak istenen hedef kitle ıskalanabilir. İşte bu yüzden grafik tasarımcıların hazırladıkları tasarımlarda nasıl yazı fontu kullanacakları hakkında dikkat etmeleri gereken bazı kriterler bulunur.

  • Yazı Fontunun Okunabilir Olması: Tasarımınızda kullandığınız yazı fontunun okunaklı olmaması, tasarımın hangi amaca hizmet ettiğini ya da nasıl bir etki yaratması gerektiğini gösteremeyecek, hatta belki de insanların okumakta zorlandığı için fazla üstünde durmadan geçmelerine yol açacak, böylece tasarımınızın büyük ölçüde geçersiz hale gelmesine sebep olacaktır. Okunaklı bir boyutta ve kolayca okunabilen bir yazı fontu kullanmak tasarımızın en öncelikli kriteri olmalıdır.
  • Kullanılan Fontun Marka ve Tasarımla Uyumlu ve Özdeşleşir Olması: Tasarımınızda verilmesi gereken mesajı en doğrudan ortaya koyabilecek şey metindir. Fakat verilmek istenen mesajı yazarken kullanılan fontun da tasarımla ve markayla uyumlu bir şekilde olması tamamlayıcı olacaktır.
  • Fontun Tasarıma ya da markaya özgün dokunuşlara sahip olması: Bir tasarımı veya tasarımcıyı birbirinden ayıran en önemli şey tasarımların özgünlüğü ile ortaya koyulur. Bu sebeple markanın ya da tasarımcının imzası olabilecek, bize gördüğümüzde markayı hatırlatacak çok önemli bir faktör de özgün dokunuşlardan geçer.
  • Harf Aralıklarının İdeal Uzaklıkta Olması: Bu kriter aslında yazının okunurluğuyla ilgili görünse de aynı zamanda tasarımın görünümünü de değiştirecek bir etkiye sahiptir. Harf aralıkları birbirine çok yakın ya da olması gerektiğinden uzak olduğunda yazımız hem okunmayabilir, hem de beğenilmeme ihtimali artabilir.