GÜNCEL LINKEDIN ALGORİTMASI NASIL ÇALIŞIR?

GRAFİK TASARIMDA YAZI FONTU SEÇİLİRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?
Şubat 21, 2022

Linkedin, iş yaşamında daha doğru kitlelere ve daha fazla kişiye ulaşmak için sürekli kendini yenileyen bir platform olarak karşımıza çıkıyor. Burada, şirketinizin ağını genişletmek, alanınızla ilgili ve daha fazla kişiye ulaşmak için sıklıkla güncellenen algoritmaya uyum sağlamak ve gönderilerimizi buna göre entegre etmemiz gerekiyor.

Erişilen kişiler ve erişme amacından dolayı farklı görünse de, temel olarak baktığımızda Facebook ve Instagram gibi Linkedin’de de algoritmaya ayak uydurmanın ve daha fazla kişiye ulaşarak platformdaki görünürlüğünüzü arttırmanın bazı ortak yanları bulunmakta. Paylaşımlarınızda soru sormak, anket yapmak gibi yöneltici ifadeler kullandığınızda ya da paylaşacağınız bilgiyi aktarmadan önce soru sorup bunu cevaplar şekilde ifade ettiğinde, karşı tarafta bunu okuyan kişinin gönderinizle etkileşime geçme ihtimali artacaktır. Örneğin; paylaşım ‘Şu anda hangi pazarlama trendlerinin tamamen abartıldığını düşünüyorsunuz?’ şeklinde soru sorarak yapıldığında karşı tarafı etkileşime yönlendirecektir.

Linkedin algoritması, instagramdan farklı olarak metin, video, fotoğraf vb. şekilde gönderi türlerini ayırt ederek insanların karşısına çıkarmıyor. Fakat görsel ağırlıklı paylaşımlardan ilerlenmesi, görünürlüğü ve incelenme ihtimalini arttıracağından etkileşim oranını da arttırıyor. Ayrıca gönderilerde ünlü alıntılarda bulunmak ve güncel haberler hakkında paylaşımlarda bulunmak da kullanıcılar açısından paylaşımı daha cazip hale getiren faktörlerden bir diğeri.

Paylaşımlarda tercih edilebilecek bir diğer içerik türü de paylaşımlarda çalışanlara ve çalışma ortamına yer vermekten geçiyor. Çalışan odaklı içerikler, Linkedin profilini daha samimi ve daha dinamik gösterdiğinden, tanıtım amacıyla kullanılabilecek bir fırsat haline geliyor.

Linkedin’de etkileşimi arttırmak için yapılabilecek birçok şey bulunduğu gibi aynı zamanda kaçınılması gereken de bazı durumlar bulunmakta. Örneğin, profili aktif ve güncel tutmak kesinlikle yapılması gereken bir şeyken paylaşım sayısının aylık 20’den fazla olması, bu durumu tam aksine bir dezavantaja çevirebiliyor. Çünkü Linkedin algoritması, en çok sayıda paylaşılan gönderilerin tümünü kullanıcılara göstermek yerine daha fazla etkileşim almış ya da alabilecek olan gönderileri seçerek filtresinden geçiriyor. Paylaşım sayılarının gerekenden fazla olması da bu filtreye takılma ihtimalini doğal olarak arttırmış oluyor. Etkileşim ihtimalini azaltacak bir diğer faktör de fazla bağlantı linki paylaşılması. Bu aslında, insanları diğer platformlara da yönlendirmesi açısından oldukça yararlı bir seçenek. Ancak anlatılmak ya da gösterilmek istenen şeyin sürekli olarak bağlantı eklenerek aktarılması, gönderiyi kullanıcı için cazip olmaktan çıkarıp daha uğraştırıcı bir hale getirebiliyor. Burada yapılması gereken, farklı bir yere yönlendirilmesi gibi gerekli durumlarda bağlantı seçeneğinin kullanılması, fakat gösterilmek istenen video gibi içerikler olduğunda bağlantısı yerine direkt videonun kendisine yer verilmesi gibi bir seçenek olabilir.

Kişilerle birebir etkileşim içinde yer almak da profiliniz ve bıraktığı izlenim olarak iyi sonuçlar yaratsa da bunun sayısının gerekenden fazla olması da yine Linkedin algoritmasında filtrelere takılıp gönderinizin öne çıkmasına engel olabilmektedir. Bu durumda ise paylaşım ile alakası olan kişileri gönderiye etiketlemekten geçiyor. Burada önerilen ideal sayı 3 ila 5 arasında. Hashtagler’de ise kullanım önemli ve oldukça faydalı olsa da bunu aleyhimize çevirmememiz için önerilen, genel olanlardansa daha spesifik ve alakalı olan ortalama 3 hashtag kullanmak. Örneğin; #iş hashtag’ine yer vermek yerine #webtasarımı’nı kullanmak uygun kişilere ulaşması açısından daha faydalı olacaktır.

Etkileşimin faydalı olması elbette işletmeniz için faydalı bir seçenek ve bu durumda yapılması ve yapılmaması gereken bazı durumlara da değindik. Ancak etkileşimin fazla olması kadar ne zaman olduğu da sizi daha yukarı çıkarabilecek bir faktör. Yine Linkedin algoritmasına göre etkileşimleri ilk 60 dakika içerisinde almak ve her yoruma mutlaka cevap vermek, gönderinizin farklı kullanıcıların önüne düşme ihtimalini arttıracaktır.