Whatsapp’ın Yeni Sözleşmesi Neleri Kapsıyor?

Yılın Reklamvereni Amazon Oldu
Aralık 29, 2020
Sosyal Medya Analizleri
Ocak 12, 2021

Whatsapp, 4 Ocak tarihinde yeni bir kullanıcı sözleşmesi başlattı ve 8 Şubat’a kadar onaylamayan kullanıcıların, Whatsapp’ı kullanamayacaklarını bildirdi.

Peki bu sözleşme neleri kapsıyor ve gizlilik açısından ne anlama geliyor?

Faceobok, 2014 yılında Whatsapp’ı satın aldığından beri verileri saklama konusunda pek de güvenilir bir kaynak değidi. Bu nedenle de yıllardır Whatsapp güvenilirliği aslında tartışılır bir konuydu. Özellikle de 2016 senesinden beri Whatsapp, bazı verilini Facebook ile paylaşıyordu. Wired’ın haberine göre bu yeni sözleşme kuralları aslında 2016 senesinden beri geçerliydi.

Yine Wired’a göre geçen hafta başlayan yeni gizlilik sözleşmesi ise daha çok Whatsapp Business için yapıldı. Yani Whatsapp’ta işletme profili kullanan kullanıcıların verilerinin nasıl gizleneceğine dair birtakım değişiklikler yapıldı.

Verilere Whatsapp, 2016’dan beri sahipti ancak kullanım konusunda kullanıcıya seçenek sunuyordu. Yani hangi verilerimize erişilebileceğinin iznini kullanıcı veriyordu. Şuan yeni sözleşmeye göre ise izin vermemek gibi bir seçenek bulunmuyor.

Wired dergisi, son değişikliğin Whatsapp’ta bulunan uçtan uça şifrelemeli mesajlaşmayı etkilemediğini söylüyor.

Whatsapp’ın ihlal ettiği gizlilik ilkeleri daha çok uygulamayı ne kadar kullandığınıza yönelik görünüyor.

  • Whatsap’ı ne kadar süre ve ne akdar sıklıkta kullandığınız
  • diğer kullanıcılarla nasıl bir etkileşimde olduğunuz
  • telefon numaranız
  • IP adresiniz
  • İşletme sisteminiz
  • Tarayıcı verisi
  • Mobil ağ
  • Konum
  • Ödeme Bilgileri

Yeni Kullanıcı Sözleşmesi ve Reklamlar

Facebook’un reklam kalitesini artırabilmesi için Whatsapp’ı da veri kaynağı olarak dahil etmesi beklenir bir hamleydi. Eğer Whatsapp durumunuzda, profil görselinizde vs. herhangi bir ürüne dair bir paylaşımda bulunursanız, Facebook ve Instagram’da bu konuda reklam görebilirsiniz.

Whatsapp’ın ödeme sistemini bir ürün satın almak için kullandığınızda, karşınızda yine bu ürüne dair reklamlar çıkmaya deva edecektir.

Whatsapp’ın elindeki verilere metaveri diyebiliriz, ancak metaveri de veri kadar kuvvetli olabilir. Bu nedenle de sözleşmeyi onaylamak istemeyen kullanıcılara başka bir seçenek tanınmadığı için Telegram, Signal ve Bip’e büyük bir talep oluşmaya başadı.